Com és el turisme de Genovès?

Turistes

Veniu la primera setmana de Desembre al mercat medieval de Vic, hos hi esperem!!!

dijous, 25 d’octubre del 2007

TIPUS CLÚSTERS TURÍSTICS

TIPUS DE CLÚSTERS TURÍSTICS:

EN TOTAL HI HA 7 CLÚSTERS TURÍSTICS. AQUESTS ESTAN DESGLOSSATS DE LA SEGÜENT MANERA:

1- Segons la forma de buscar la informació trobem:

· Planificadors: Estan més oberts a les fonts d’informació. Acostumen a viatjar en pacs turístics i allotjar-se en hotels de 4 i 5 estrelles. Generalment, hi trobem més aviat dones.

· Exploradors: Tenen menys tendència a rebutjar les fonts d’informació, tenen menys preocupació pel risc.


2 – Segons la forma de viatjar sociodemogràficament:

· Masses organitzades: Una zona on hi ha molts turistes i per la mateixa motivació hi van en grups organitzats.

· Masses individuals: En una zona on hi ha molts turistes que viatgen per la mateixa motivació, però de forma individual.

· Turisme familiar: Els turistes viatgen en grups de famílies.


3- Segons la motivació:

· Herència cultural: Motivats per la naturalesa, cultura i història. Els visitants solen ser famílies i persones de la tercera edat.

· Ravers: Busquen el plaer sexual, divertir-se i emborratxar-se. Els llocs de trobada són la platja i els clubs nocturns. Majoritàriament practiquen sexe amb altres turistes.

· Shirly Valentine: Volen trobar l’amor i una experiència romàntica.

· Heliolatrous: Motivació de sol i platja. Es passen set hores al dia a la platja.

· Lord Byrontype: Turistes que van al mateix allotjament i restaurant i tenen molt bona relació amb els residents. Els molesten els turistes. Tenen por als canvis.


4- Segons el sentiment de cada turista:

· Sentimental: Senten una obligació moral i/o espirituals per tal de visitar uns determinats nodes o elements turístics. Els afecta més a nivell psicològic que a nivell d’aprenentatge.

· Hereus: Es senten descendents de qui va viure aquell període històric.

· Alumnes: Visiten aquests elements amb ganes d’absorbir el coneixement que els hi poden oferir.


5- Segons l’ interès i el desig dels turistes en funció de si desitgen soledat i tranquil·litat, si es senten estranys o si volen estar en col·lectiu:

· Turisme espiritual: El turista el realitza per tal de coneixe’s a ell mateix i al sentit de la vida.

· Turisme relax: Desconnecta de la rutina per assistir a llocs tranquils i relaxants.

· Turisme esportiu: Inclouen esports de risc com escalades i ràpels i esports sense risc com senderisme i btt.


6- Altres tipologies de turistes:

· Viatger hedonista: Viatge vist com una experiència de plaer al 100%. Només els motiva el fet de viatjar per sentir plaer i poder gaudir de l’entorn sense masses complicacions ni planificacions. Vacances simples i optimistes.

· Viatger oportunista: Poca planificació del viatge. Espera una oferta econòmica per viatjar. Vol unes vacances relaxades sense gastar-se gaires diners. No l’importa no trobar a un mapa la destinació escollida o desitjada. Té una vida professional molt ocupada.

· Turista obligat: Turista obligat a viatjar. El viatge sol estar programat per un familiar o amic o bé també per algun company de feina. Sol ser turisme escolar o de negocis. No busca cap tipus d’informació, ja que no té cap implicació en buscar informació sobre una zona que no ha escollit anar-hi.

· Turista adaptable: Turista que s’adapta molt bé als canvis d’última hora. En cas que hi hagi canvis a allò previst s’adapta o ho soluciona. No necessita previsió i s’adapta a qualsevol company de viatge i també a la destinació escollida. No necessita ni calcula el temps ni mirar als plànols.


7- Segons els usos turístics:

· Developer Tourist: Estranger que compra un terreny i construeix instal·lacions per ús turístic. Sovint retorna al seu país d’origen i rarament s’hi queda.

· Condo Tourist: Juvilat foraster que ve d’un país benestant. Es retira i compra o lloga un habitatge per viure-hi durant un llarg període de temps.

· Itinerant Tourist: Visita la zona en pocs dies i va a l’illa resort (Ambergis Cave), que és la zona on es concentra el turisme pur.